تولید محتوای مناسب و لینک دادن داخلی برای کسب جایگاه در گوگل یکی از پیش نیازهای کار سدو است.اما برخی اوقات به دلایلی ممکن است شما بهترین مقاله را تولید کنید اما توسط موتورهای جستجو دیده نشود.
در زیر به تعدادی از عواملی که ممکن است بعضی از صفحات در فضای اینترنت در دسترس نباشند و یا اینکه به طور کلی توسط موتورهای جست و جو ایندکس نشوند خواهیم پرداخت.
• لینکهایی که در منوها و زیر منوها و فرمها قرار دارند
رباتهای خزنده در موتورهای جست و جو وقتی که به سایت شما سرک میکشند همه موارد را زیر و رو نمیکنند و به نوعی میتوان گفت چندان اهل فضولی کردن نیستند. به طور مثال این عنکبوتهای خزنده لینکهایی که در منوبارها قرار دارد و یا اینکه در بعضی از فرمها قرار گرفتهاند مورد بررسی قرار نمیدهد و این موضوع میتواند در سئوی سایت به ضرر شما باشد. زیرا از نظر این رباتها این لینکها مخفی شدهاند و در نهایت صفحههای هدف این لینکها ایندکس نمیشوند.
• لینکها فقط در بخشهای جست و جوی درون سایتی در دسترس است
به طور کلی این رباتهای خزنده چندان به خود زحمت اضافی نمیدهند تا به دنبال محتواها و لینکهای سایت شما بگردند. از همین رو بخشهای زیادی هستند که از یک سایت دیده نمیشوند به دلیل رعایت نکردن الگوهای صحیح و یا قرار گرفتن در بخشهای ممنوع مانند باکسها که از دسترس موتورهای جست و جو دور میباشند.
• لینکهایی که در قالب جاواسکریپت قرار داده میشوند قابل شناسایی نمیباشند
توجه داشته باشید که رباتهای موتورهای جست و جو به لینکهایی که در فرمت کدهای جاواسکریپت قرار داده میشوند ارزش گذاری نکرده و برای آنها غیرقابل بررسی میباشد. از همین رو پیشنهاد ما به شما این است که لینکها را به صورت فرمت اصلی یعنی HTML قرار دهید تا موتورهای جست و جو بتوانند آنها را به راحتی رصد کرده و ارزش گذاری کنند.
• لینکسازی در فرمت جاوا، یا فلش و سایر زبانها غیر قابل قبول است
به طور کلی برای موتورهای جست و جو لینک سازی در بستر زبانهایی مانند جاوا، فلش و سایر موارد غیر قابل دسترس است.
• کسانی که از ربوتهایی مانند robots.txt و Meta Robots tag استفاده میکنند دسترسی به سایت خود را محدود میکنند.
• لینک دادن به صفحاتی که تعداد بسیار زیادی لینک به آن داده شده است
رباتهای خزندهای که در موتورهای جست و جو وظیفه بررسی محتوای صفحات را بر عهده دارند، در تعداد لینکهایی که مورد بررسی قرار میدهند دارای محدودیتی سفت و سخت میباشند. این موتورهای جست و جو به طور تقریبی تعداد ۱۵۰ لینک در هر صفحه را مورد بررسی قرار میدهند. البته لازم به ذکر است که این محدودیتها در بعضی از موارد کمی انعطافپذیر است و در بعضی از موارد که صفحاتی مهم را مورد بررسی قرار میدهند توانایی شناسایی و ارزش گذاری از ۲۰۰ لینک تا ۲۵۰ لینک را در آن صفحهی به خصوص را دارند. در آخر باید این نکته را متذکر شوم که در هر صفحه از سایت خود تعداد محدودی از لینکها را قرار دهید.
• لینکسازی در فریم یا آیفریم کدامینیک؟
به طور کلی و از نظر فنی و تئوری لینکسازی در هر دو حالت فریم و آیفریم برای رباتهای خزنده قابل قبول میباشد. اما در عمل در هر دو این حالتها مشکلاتی به وجود آمده است که سبب شده تا لینکسازیهای داخلی با مشکلاتی مواجه شوند. نکتهای که در این باره توجه بسیاری را به خود جلب کرده است این است که تنها کسانی توانستند در فرمت فریم از ترکیب المانهای خاصی در لینکسازی بهره بگیرند که از دانش فنی بسیار خوبی در این زمینه برخوردار بودهاند.
اما پیشنهاد ما به شما این است که برای اینکه یک وبمستر مورد اطمینان و قابل اتکا شوید از فرمت بسیار ساده و قابل شناسایی برای موتورهای جست و جو استفاده کنید. فرمت استاندارد HTML به راحتی برای این رباتهای خزنده قابل شناسایی میباشد و از نظر تیم تخصصی لینک۱ بهترین حالت برای لینکسازی است. نکتهای که درباره موتورهای جست و جو بسیار جالب میباشد این است که این رباتها به طور کلی تمامی آتریبیوتهایی که برای لینکسازی استفاده میکنید نادیده میگیرد به جز یک مورد که آن هم حالت نوفالو می باشد.
rel=”nofollow”
<pre><a href=”/” rel=”nofollow”>nofollow this link</a></pre>
همانطور که میدانید استفاده از بک لینکهای نوفالو توسط وبمسترها، به موتورهای جست و جو این علامت را میدهد که لینک مورد نظر را مانند همیشه مورد بررسی قرار ندهد و از آن عبور کند. به طور کلی لینک نوفالو دارای ارزش بسیاری بوده و دنیای اینترنت به آن نیازهای بسیار زیادی دارد و تعدادی از مواردی که از این تگ میبایست استفاده کرد عبارتند از، بخش کامنتهای بلاگ، بخشهای فروشگاهی و همینطور فرومها از جمله موارد استفاده از این تگ بسیار معروف می باشند.
بدون دیدگاه